행복을 안겨주는 음약

You Are My Sunshine/Elizabeth Mitchell

향기로운 재스민 2016. 9. 1. 14:08






You Are My Sunshine Sung By
Elizabeth Mitchell

You are my sunshine, my only sunshine 
You make me happy when skies are gray 
You'll never know dear,  
how much I love you 
Please don't take my sunshine away
당신은 나의 유일한 태양이에요.
하늘이 흐릴때 날 행복하게 해주지요.
내가 얼마나 당신을 사랑하는지 당신은 모를거에요.
제발 나의 태양을 앗아가지 말아요
The other night dear, when I lay sleeping
I dreamed I held you in my arms 
But when I awoke, dear, I was mistaken 
So I hung my head and I cried. 
지난밤에 잠이 들었는데
당신을 안고 있는 꿈을 꾸었어요.
잠에서 깨어보니 꿈이었을 뿐이었어요
난 머리를 묻고 울고 말았아요.
You are my sunshine, my only sunshine 
You make me happy when skies are gray 
You'll never know dear, how much I love you
Please don't take my sunshine away 
당신은 나의 유일한 태양이에요.
하늘이 흐릴때 날 행복하게 해주지요.
내가 얼마나 당신을 사랑하는지 당신은 모를거에요.
제발 나의 태양을 앗아가지 말아요
You are my sunshine, my only sunshine 
You make me happy when skies are gray 
You'll never know dear,  
how much I love you 
Please don't take my sunshine away

당신은 나의 유일한 태양이에요.
하늘이 흐릴때 날 행복하게 해주지요.
내가 얼마나 당신을 사랑하는지 당신은 모를거에요.
제발 나의 태양을 앗아가지 말아요
You are my sunshine, my only sunshine
You make me happy when skies are gray 
You'll never know dear, 
how much I love you. 
Please don't take my sunshine away
Please don't take my sunshine away
당신은 나의 유일한 태양이에요.
하늘이 흐릴때 날 행복하게 해주지요.
내가 얼마나 당신을 사랑하는지 당신은 모를거에요.
제발 나의 태양을 앗아가지 말아요
제발 나의 태양을 앗아가지 말아요

The other night  며칠전 밤
Please dont' take my coffee away  커피를 가져가지 마세요
identity 정체성
theory  이론
imaginative  상상력이 풍부한
come up with  고안해내다
only a thought 단지 한 생각
outbreak  발병하다
epidemic  전염성의
fatal  치명적인  a fatal wound 치명상
brilliant  반짝이는
taro 토란
memorial service  추석
What is the name of illness?  병명이 무엇이냐?
Why don't you come to your senses? 정신차려
Let's ditch  땡땡이 치자
concept  개념
notion  관념


목요일 공부에서...

2016. 09. 01